Haaland og Tveit vinner Neglespretten Rd1

12.november var det duket for klubbløp på Nore neset i Buggy og Truck. Med 10 deltakere i buggy og 7 i truck ble det er kjekt løp i kaldt med klart vær. Solen varmet etterhvert bra så vi gleder oss til med morro på banen i vinter!

Buggy: Her kjørte de fleste 4wd og det var Ballistic eller andre regndekk som var tingen på dette kalde føret. Det var ganske jevnt men i kvalifiseringen var det unggutta som slo til og fliste de voksne førerne. Mikal 12år tok TQ (første startsport) foran Marcus 10år. Svein Erik Haaland(53) startet fra tredje starspor i de avgjørende finalene. Alle disse gutta her kjørte Team Associated B74.

I Finalene var Svein Erik i støtet og etter diverse fine fighter så ble det gamle Haaland som var eldst igjen og sikret seg sammenlagt seieren med førsteplass i både A1 og A2. Vi gratulerer! Andreplassen gikk til Bjørn Magnussen og tredjeplassen til Torstein Tveit. Marcus Mikkelsen ble beste junior og fikk fjerdeplass totalt.

Truck:

I truck klassen stilte folk med Short Course, 2wd Stadium Truck og 4wd Stadium Truck. Her var det Torstein Tveit som tok TQ med sin nye Xray XT4 Stadium Truck. Bak seg i finalene hadde han Eric Aksdal og Svein Erik Haaland begge med 4wd Short Course biler.

Det var mye rask og god kjøring i finalene med Torstein holdt unna og sikret seg og Xray første Truck seier på Nore Neset på en stund. Svein Erik ble to og Eric tre. 2wd gutta havnet lenger ned på listene og må hjem for å jobbe litt med setup på glatt og kald bane. Bjørn Magnussen ble beste 2wd og Marcus ble beste junior også i Truck klassen. Vi gratulerer!

Vi setter opp nytt løp i Neglespretten Vinterserie om noen uker, følg med og ha bilene klar. Vi håper på enda flere deltakere neste gang.

Disse løpene vil vi kjøre på formiddagen fremover pga lys. Altså kl10-13 isj. Vi vil også prøve å arrangere alle når det er sol og ikke alt for guffent vær:)

Mer detaljer, bilder og resultater ligger på Nore Neset Raceway sin facebookside