Er du klar for løpshelg på Os Skule 25 og 26 november? Husk påmelding!

Gymsalen er stedet og det blir stor on road bane hele helgen!

Lørdagen er det planlagt frikjøring. Det er åpent fra kl10-12 og fra kl16 og utover kvelden. (gi en lyd på 92638517 om du kommer etter kl16).

Søndag blir det klubbløp, hallen åpner kl0930. kl10-16 kjøres første runde i Bjørnafjorden Vinterserie. På denne første runden er det ingen absolutte krav til motorstørrelse etc i de fleste klassene. Men i Touring (Blinky 13.5T) og Mchassis / Fwd (Blinky 17.5T) er det selvfølgelig de vanlige motor og dekk reglene som gjelder. Fwd hjul som er godkjent er; Ride, Powers og Sweep sine fwd hjul. I Touring er alt av gummidekk lov. (Dekk kan kjøres på banen om det er meldt inn til sms 92638517.)

1/12 Track er helt fritt nå for å forsøke å ta imot alle som kan være med. Formel og Supastox kan også delta i 1/12 klassen.

Tamiya TT-01 Lastebilklassen gleder vi oss også til å se race rundt banen. Her er det selvfølgelig rimelige, Tamiya TT-01 lastebiler med std Torque Tuned motor som gjelder. Tidsskjema ser pr idag slik ut, men vi håper at det blir utvidet med flere klasser:

Tillatt dekksmøring er MR33 Carpet, Ruddog Carpet, LRP og Spider blå/gul/rød. Dekksmøring er tillatt i alle klasser med unntak av buggy. Der er smøring forbudt! Alle batteri som er godkjent for salg i Norge er lov. Maks spenning er 8,4V (2S lipo / 6 celler NiMh) Lipo batterier må lades i lipo safe bag.

Fredag kveld vil vi forsøke å legge teppene i strekk slik at de blir «tolverflate» til helgen. Om du kan være med på dette så gi et pip på 92638517 🙂

I 2wd buggy planlegges som en enkel og rimelig klasse der det kjøres med skumdekk uten smøring på stort sett flat bane. Motor blir 13.5T Blinky, samme som touring. Retro biler er også velkommen her og de slipper å kjøre som 2wd. (Dekk kan kjøres på banen om det er meldt inn til sms 92638157.) Endelig tidsplan blir publisert på myrcm lørdag kveld

PÅMELDING HER ELLER TIL SMS løpsansvarlig på 92638517. Senest dagen før løpet! https://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=en&hId%5b1%5d=org&dId%5bO%5d=738&pId%5bO%5d=3

Påmelding koster 100kr pr klasse for voksen. 50kr pr klasse for barn og ungdom. Deltaker må ha gyldig medlemskap i BOMBK eller annen NMF klubb (som f.eks Alver MBK). Lisens anbefales, men er ikke et absolutt krav for voksne og ungdom på dette løpet, men barn under 13år må ha tegnet gratis barnelisens for å kunne delta. (tegnes enkelt på minidrett.no ved å logge inn som barnet) BOMBK Årskort innehavere får 50% rabatt på startavgiften i Bjørnafjorden Vinterserie.

Bombk samt deres funksjonærer fraskriver seg ethvert ansvar for evt skader eller ulykker som evt måtte oppstå på arrangementet. Ved å delta på løpet godkjenner man dette.

Premiering er sammenlagt etter endt sesong i mars. Me sjåast på løp i gymsalen!