Kjøring og klubbløp i Gymsalen på Os Skule 25 og 26 Februar

Også i vinter har vi sammen med Os Skule og Bjørnafjorden kommune fått lov å bruke gymsalen annenhver helg fra november til mars. Til helgen blir det trening og frikjøring på lørdag og klubbløp på søndag. Vi holder på 10-17 begge dager. Tidsskjema for søndagen kommer når folk har fått meldt seg på, senest lørdag formiddag. Her er praktisk info ang biler og klasser vi kjører:

M-Chassis: Små og rimelige Tamiya biler som er en populær rekrutt/ulisensiert klasse som passer for alle. Alle m-chassis dekk er tillatt. Klubben har lånebil.

Fronti: Touring biler med drift på framhjulene som er en populær rekrutt/ulisensiert klasse som passer for alle. I løp er det 17.5T motorer som gjelder. Alle typer fronti hjul er tillatte i klubbløpet. Både ny og gammel type.

Touring: Lisensiert klasse der vi kjører med maks 13.5T motor. Både skum og gummidekk kan brukes. Men det er gummidekk som brukes i løp, også på søndag helst ihvertfall 😉

1/12 Track: Lisensiert klasse som de fleste kjører med 6.5T motor. Det kjøres med skumdekk. Supastox biler kan også delta i 1/12 klassen på løp.

Formel/Supastox/Drift etc: Eksempel på andre klasser som vi ser innimellom på banen og som vi tror vil bli mer vanlig fremover. Vi forsøker oss med Formel 1 klasse på løpet. Helt fritt med dekk og motor.

1/10 buggy: Vi kjører buggy kun på skumdekk. Dekkvask eller dekksmøring er IKKE godkjent i offroadklassene. Vi anbefaler max 13.5T motor og blinky mode. 2wd og 4wd kjører sammen.

Tamiya Lastebilklasse, Racing Truck: TT-01 lastebiler som er helt standard med 540 TT motor. Kulelager, oljedempere, servoredder og modifisert eller forsterket karrosseri er lov. Det er også lov med Tamiya M chassis felger, men dekkene skal være orginale uten innlegg.

Generelt: Pass på at bilen din ikke har løse skruer eller spisse kanter på karrosseri etc som kan skade teppene. Bilen må også være ren og ikke lekke olje fra dempere eller diff. Off Road biler må ha tapet eller beskyttet dempertårn, spoilere etc. Vi bruker dekksmøring, batteri og ladere beregnet for formålet og som er godkjent for salg i Europa. (dekksmøring skal ikke brukes i buggyklassen) Det skal lades i lipo-safe pose. 2S batteri, max 8,4V.

Meld deg på løpet her: MyRCM : Subscription : Klubbløp Gymsalen

Artikkel under arbeid/ Oppdateres