Halvor Gran og Adrian Søgnesand vinner hver sin klasse i Norgescup 2 på Nore Neset

25-26 mai var det Bergen Og Omegn Modellbilklubb sin tur til å arrangere runde 2 i Norgescupen 2024. Nore Neset Raceway var banen som skulle ta i mot noen av de beste førerne i Norge. Banen hadde fått en oppfriskning med utgjevning av et par strekk og et nytt hopp. Med sol og sommertemperatur så ble det en bra helg for løpskjøring.

Lørdag

I 2wd kvalifiseringen var det Adrian Søgnesand, Alexander Gjemble og Halvor Gran som skulle vise seg å kjempe om første startspor. Etter at det var kjørt 3 kvalifiseringsrunder hadde Adrian, Alexander og Halvor hver sin seier. Siste kvalrunde ble det Adrian som vant og dermed sikret seg TQ. I åpen klasse var det Marcus Mikkelsen som kjørte raskest og sikret seg første startspor.

I finalene vart det en kamp mellom Adrian og Halvor. Med hver sin seier i de to første finalene så var det i siste finale det skulle avgjøres. I en tett kamp gjennom hele finalen så klarte Halvor tilslutt å vinne over Adrian. Dermed så ble det Grenland Modellbilklubbs Halvor Gran som gikk til topp i 2wd med BOMBKs Adrian Søgnesand på 2. plass og Alexander Gjemble fra Trondheim RC-Bilklubb på 3. plass. B finalen ble vunnet av Endre Grøttå fra Bergen Og Omegn Modellbilklubb. I åpen klasse så var det ingen tvil hvem som skulle vinne, Marcus Mikkelsen var suveren og vant de 2 første finalene og vant da åpen klasse forran Hans Nikolaisen og Halvor Olsen.

Søndag

Det gode været fortsatte søndag. Alt lå til rette for en fin dag med racing. Peter Stein og Martin Skar hadde skumle planer om å utfordre Adrian Søgnesand, Halvor Gran og Alexander Gjemble i 4wd klassen. Desse 5 kjørte såpass jevnt på 13 runder at de var innafor 5 sekunder alle 5. Men det var Adrian som igjen trakk det lengste strået og fikk første startspor. I finalene vart det nok en kamp mellom Adrian og Halvor. Med hver sin seier etter 2 finaler ble nok en gang siste finale avgjørende. Og siste finale ble spennende da det ble byttet på å lede men til slutt fikk Adrian ledelsen han ville ha og dro seieren i land. Dermed ble det Adrian Søgnesand fra Bergen Og Omegn Modellbilklubb som vant forran Grenland Modellbilklubbs Halvor Gran og Alexander Gjemble fra Trondheim RC-Bilklubb på 3. plass.
B-finalen ble vunnet av Bjørn Tore Helland forran Hans Jørgen Andersen og Leander Eik.
I åpen klasse var det nok en gang Marcus Mikkelsen som vant, Leander Eik ble nr 2 og Halvor Olsen fikk 3. plass.

Vegard Mikkelsen fikk og utdelt prisen som stolt frivelig for jobben han gjør for banen på Nore Neset og klubben.

Resultater fra Norgescup 2 finner du her
Norgescup 2wd