Flytting av Norgescupløp til Nore Neset Raceway

TRYKK HER FOR PÅMELDING HER SER DU PÅMELDTE FØRERE

HER ER VÆRMELDINGEN FOR HELGEN!

Spydeberg har dessverre trukket seg som arrangør og Bergen OMBK overtar. Dette er helt nytt og skjedde i tolvte time, men TR er allerede godkjent og er publisert under. Påmelding og den viktigste infoen her: (Infoen er oppdatert 15.08.23.) Tidsskjema og heatlister ligger også på www.myrcm.ch og oppdateres fortløpende der. Påmeldingen er fremdeles åpen!

Norgescup runde 4 – 1:10 offroad – 19/20 August 2023
Offisielle Norgescup klasser: 1/10 Offroad 2WD + 4WD. 2wd kjøres lørdag. 4wd kjøres søndag. Åpent for førere med gyldig konkurranselisens og medlemskap i klubb tilsluttet NMF, født 2010 eller tidligere. Lisensbevis skal fremvises ved innsjekk.

Supportklasser: 1/10 Åpen Buggy (Formel2/Rekrutt/Retro/Race klasse. 4wd kjøres lørdag (2wd biler kan også delta da) 2wd kjører søndag) Åpen for alle!
1/10 Åpen Truck (Short Course eller Stadium Truck 2wd og 4wd kjører sammen) Åpen for alle! Truck klassen kjøres lørdag!

Foreløpig tidsplan begge dager:
Fritrening: 07:00-09:25
Innsjekk innen: 09:00
Førermøte: 09:30
Start kvalomg 1: 10:00
Detaljert tidsskjema vil bli publisert etter innsjekk. Hele fredag og lørdag etter premieutdelingen er banen åpen for fri trening. NB! Banen kan måtte stenges innimellom pga utbedring eller reparasjon.

Løpsoppsett NC:
4 kvalifiseringsomganger (2 tellende)
3 finaler(2 tellende)
Banen er stengt mellom heatene
Endringer kan forekomme
Lading og strøm:
Lading av lipo-batterier skal foregå i brannsikre lipo-poser. Li-Po skal lades til maksimalt 8,4V.
Det finnes stikkontakter på alle mekkeplasser, men ta gjerne med deg en forgrener.
Dekk:
Fritt dekkvalg, ingen dekksmørning. Anbefalte dekk finnes tilgjengelig for å kjøpe på banen fredag, lørdag og søndag.
Tidtaking:
Tidtaking vil foregå med AMB RC4-system og man må benytte personlige transpondere av typen RC3 eller RC4. Kjøp eller lån av transponder er mulig på banen men må meldes i god tid!
Resultater:
Resultater vil publiseres fortløpende etter heat.
Startavgifter:
NC pr klasse: kr 300,-
Support pr klasse: kr 100,-
Påmelding:
Påmeldinger gjøres via MyRCM: myrcm.ch/bombk
Direktelink: MyRCM : Host : Bergen og Omegn Modellbilklubb
Kontakt:
Peter Stein, tlf 411 20 049 eller messenger
Regler og annen info:
Løpet kjøres i henhold til EFRA/NMF sitt regelverk.
Baneområde, overbygget pit, kjøretårn er røykfritt
område fredag-søndag. Parkering på anvist parkeringsplass.
Arrangementet og baneområdet er alkohol- og rusfritt.
Ankomst/Parkering: Det er gratis parkering på anviste plasser ved idrettshallen og aktivitetshuset. Det er i utgangspunktet ikke mulig å parkere borte ved banen, med lørdag og søndag morgen vil vi forsøke å legge til rette for at man kan kjøre bort til pit området for å lesse av og på utstyr. Mrk at man da kjører da gjennom en lekeplass og skolegård!

NB! Man må IKKE kjøre bort til banen i skole/sfo tid torsdag eller fredag!

Ansvar: NMF, arrangørklubben og deres funksjonærer fraskriver seg
ethvert ansvar for uhell som inntreffer før, under og etter konkurransen.
BOMBK tar forbehold om eventuelle feil i invitasjon.
Her finner du banen: https://goo.gl/maps/SDETbZyHSTLiqoqx9

Velkommen til Nore Neset Raceway på Os i Bjørnafjorden Kommune. 30 minutter sør for Bergen