Onroadhelg og Norgescup på Flaktveit 14 & 15 November

12197528_10153637947245390_2138919210_o

25.10: On Road helgen i Flaktveithallen samt Norgescup åpning i 1:10Touring og 1:12Track som er det neste store for klubben. Vi begynner å rigge til banene sent fredag kveld og satser på å ha de klar i 12 tiden på lørdag. Hovedfokus blir løpsbanen som blir på ca 350kvm, og vi har bestilt nye tepper fra det store utland som er samme type som den populære ETS serien kjøres på. Men vi kommer også til å ha en egen liten bane for drifting. Dette er første gang på over 25 år at det blir arrangert nasjonalt RC løp i Bergen kommune så vi er ekstra spent denne gangen. Stor takk til Flaktveit Idrettslag som satser på tilbud for alle barn og unge og gir Rc miljøet i Bergen denne muligheten. (Sjekk Flaktveit RC for mer info om utebanen som er under bygging.)

DSC05522

På lørdag blir det trening for løpsklassene som kjøres søndag. Og det blir masse mulighet for frikjøring og å prøve bilene sine. Vi holder det gående til ca kl 20 på kvelden.

På søndag blir det bare driftebanen som blir åpen for «herjing». På løpsbanen blir det full rulle med Norgescupløp i Touring Car og 1/12 Track. I tillegg kjøres det mer uhøytidlige supportklasser for Tamiya M-chassis (540 sølv motor)NB! Oppdatert 8.Nov: Det er også tillatt med Tamiya TT01 og andre tilsvarende standardbiler med 540 motor i M-chassis klassen. Ta kontakt ved spørsmål. Det kjøres også Schumacher Supastox (fri motor) og TC Stock (13,5T Blinky) NB! En supportklassene kan avlyses om det er under 6 påmeldte førere.

Det vil bli kjørt tre kvalomganger der beste tid for hver enkelt fører blir tellende for finaleoppsett. Alle finaler kjøres tre ganger der de to beste blir tellende. Alle heat i 1:12Track kjøres i 8 minutter. I alle andre klasser varer alle heat i 5 minutter. Det blir kiosk med godt utvalg. (Vi har kortterminal.)

Tilleggsregler skulle lagt ute på forbundet sine sider, men pga en missforståelse er de litt forsinket. Men vi kjører vanlig regelverk, ingen enhetsdekk, og bare lukt fri smøring. Det blir mulighet til å kjøpe dekk og medlemskap i klubben samt «funrace»lisens i hallen. Vel møtt! PÅMELDINGEN ER ÅPEN HER 🙂     Se påmelde førere HER

Godkjente og publiserte Tilleggsregler ligger HER

Artikkelen oppdateres med mer info og detaljer etterhvert som det blir klart 🙂

HER ER KART TIL HALLEN  RIMELIG MOTELL 10 Min unna banen