Herlig sommerparty med Race på Nore Neset

pall_teamlop06.15

30.06: Ikveld arrangerte BOMBK sommerparty med både klubbløp og teamløp på Nore Neset. Ruth Heggøy disket opp med gratis grillmat og kaker til medlemmene, og stemningen var elektrisk hele kvelden:) Det var 19 deltakere i klubbløpet og 14 -fordelt på sju team- i «Det store Teamløpet». Teamløpet avsluttet kvelden med 30minutts intens fight fra kl 2230-23 🙂

2wd: Med blandt annet Børre Johnsen og Rune Bjelkevik på startstreken, samt Ulrik Sirnes med nybygget RB6,  var det åpenbart at dette kom til å bli ett tett og jevnt oppgjør. Filip Uglehus Rød tok imidlertid TQ. I finalene var det åsanes store sønn, Thomas Byrkjeland, som slo tilbake og vant foran Filip og Ulrik. Pga at noen hadde knabbet nesten all brusen vår ble det ingen premier, men vi gratulerer likevel!

SC: Martin tok seieren hjem foran Ulrik og Børre, forøvrig med blålys på taket! Her kjørte Alejandra Johnsen sitt første løp. Alejandra startet med sin egen ECX Rocus men etter at en aksling røk kjørte hun klubbil resten av kvelden. Det var kjempegod kjøring selv med den litt dårlige styringen som er på klubbilen. PS! Klubbmekaniker søkes… Takk til Erlend som mekket idag 🙂

4wd: Thomas Byrkjeland og Tony Møster tok hver sin finale i denne klassen. Men Tony tok seieren med beste finaletid. Erlend Haugom ble nr.3 og Thomas Edvardsdal nr.4. Filip, Thomas Helle og Morten Andre Birknes fulgte på plassene videre.

Det store Teamløpet: Teamløp er alltid suksess og så også dette. Vi kjørte 30 minutter og minst ett førerbytte. Det var lenge Team Thomas (Thomas Helle og Thomas Edvardsdal med Losi)  som ledet men etter ca halvkjørt løp overtok Team Skogen. Det var sekundsstrid helt til siste runde mellom Team Øvre Erdal (Thomas Byrkjeland og Bjarte Erstad med Losi 2.0) og Team Skogen (Ulrik Sirnes og Filip Rød med Kyosho RB6), men Team Skogen tok seieren med kun tre sekunders margin. Team Øvre Erdal ble nr to og Team Spygrønn (Rune Bjelkevik og Martin Bergsvåg med Losi 2.0) ble nr tre 🙂 Bortsett fra de siste få minuttene holdt alle bilene ut hele den lange finalen.

Andre Team som stilte idag var: Team CocaCola (Børre Johnsen og Morten Andre Birknes Losi xx-4) – Team Onepiece (Alejandra Johnsen og Marcus Åsheim med Kyosho RB6) – Team Bergen Vest (Tony Møster og Erlend Haugom med Xray)

Stor takk til Ruth som ordnet med super gratis kiosk idag. God sommer folkens! 🙂

-Jostein Helland-