Ulrik og Thomas vinner MidtsommerRace

pall_klubblop_sc.25.06.15

25.06: Ikveld arrangerte vi klubbløpet «MidtsommerRacet» på Nore Neset. Det ble kjørt 2wd og Short Course klasse. Påmeldingslisten var ikke alt for lang, og vi fikk smake litt på tradisjonelt vestlandsvær. Men det ble likevel et morsomt og spennende rc billøp!

I Short Course klassen var det Ulrik Sirnes som trakk det lengste strået med sin Durango bil. Martin Bergsvåg var nærmest med sin karakteristiske grønne Team Losi. Martin hadde flere heftige driftesvinger i ekte rallycross stil, men Ulrik holdt kompisen bak seg. Børre Johnsen (12) dro iland tredjeplassen totalt og var suverent bestemann med 2wd Short Course. Børre sin ECX bil hadde også problem med festet på det glatte underlaget men igjen var det stødig kjøring av dagens yngste deltaker.

Ulrik hadde også dagens raskeste tid på banen med 29.945 med sin 4wd Short Course bil:)

I 2wd klassen var det Thomas Byrkjeland som satte standarden med sin Losi  bil på grønne Ballistic dekk på det glatte føret. Men her var det sykt jevnt i hele feltet og det var lite som skilte førerne etter kvalifiseringen.

Finalene ble også en jevn affære. I A1 ledet Thomas komfortabelt men fikk ikke fullført siste runden pga noe som røk på bilen. Dermed ble det fight mellom Bjarte Erstad sin Schumacher og Rune Jordalen Bjelkevik sin Losi på siste runden. Rune var dagens mest uheldige, RC kjørende vossing på Nore Neset, da han av mystiske årsaker ikke fikk registrert sin målpassering i denne finalen. Siden PT muligens kunne hatt dårlig kontakt. Samt at måldommer hadde tatt ut avspassering, valgte løpsledelsen – dog etter et grundig jurymøte- å fortsette trenden med å dømme minst mulig. Dermed ble PC’ens resultat stående og Bjarte vant finalen foran Lars Henrik Fauske og hans dritlekre B5M Light.

A2 ble dermed hyperviktig for gutta og også her var det meget jevnt mellom bilene lenge. Men Thomas klarte etterhvert å tilrive seg en bra luke og dra iland seieren foran Lars Henrik og Rune, alle tre endte på 10 runder. Børre Johnsen ble bestemann u13år. Lars Henrik Fauske (2.plass) ble beste junior og Thomas vant totalt. Bjarte Erstad fikk iland en fin tredjeplass. Alle sammen kunne ta imot fine premier sponset i et spleiselag mellom klubbkassen og Rema1000. Rune dro iland en boks med løsmais som premie for sin forsmedelige fjerdeplass 😉

pall_klubblop_2wd.25.06.15

Det ble kjørt 2 kval samt 2 finaler i begge klasser. Løpet startet 1830 og var ferdig kl21. Det blir flere kveldsløp etterhvert. Vi takker alle fremmøtte og spesialt takk til de frivillige plukkerne som hjalp til.

Alle resultater, rundetider etc fra kvelderns race finner du HER

JH

Artikkelen oppdateres…