Løpsrapport: Det store Teamløpet 2016

Vinnerteamet med Alexander i spissen har vist at de ikke bare er gode med en radio. De er også god på tastaturet og har skrevet løpsrapport fra Årets Teamløp på Garnes:

Denne kjekke gjengen viste vei og vant Teamløpet 2016 som de ville.

Prøve å lage en løpsrapport fra laget vårt fra teamløpet
Team mean machine bestemte seg fort for rekkefølgen for førerene, gutta valgte samme rekkefølge som navnene ble trukket. Sander, Alexander og deretter rune. Sander stilte med xb4, Alexander med B6 og Rune med 22 3.0 laydown. Alle førerene hadde race hatten på for kvelden! Alle pakker ladet og freshe dekk på bilene. Førerbyttene skulle gjøres så smidige som mulig, en plukker, en kjører en gjør seg klar.

Vi gjorde bilen som nettopp hadde kjørt klar for ny runde før vi avløste plukker. Dermed hadde vi mer eller mindre alltid 3 biler klare. Sander satte i gang i ett forrykende tempo, 4wd er klart en fordel på rundetidene på banen, bakdelen er varme og kjøretid. Sander fikk 6 min kjøretid, Rune og Alexander 10min. Etter 6min hadde Sander kjørt inn til en fin ledelse for mean machine. Alexander overtok stafettpinnen og kjørte en clean runde uten for mye klabb og babb. Etter 10 kjørte minutter kunne Rune overta staffettpinnen. Rune ladet hardt og teten holdt enda. Men inn på doseringa lada han for hardt og landa på taket. Neste bil planta fronten godt inn i losien til Rune, katastrofe mean broken machine, man down!

Sander var heldigvis klar med sin bil, ikkje optimal nedkjølingstid for en 4wd men la gå. Sander fant rytmen men det gikk ikke lang tid før også xrayen skulle få problemer. En kollisjon og knekk, two men down! Da gjensto bare Alexander sin B6, godt lagkameratene var uvitende om at det ikke var medbrakt en eneste reservedel til B6’en! Alexander vell vitende om lagets problemer valgte å kjøre med taktisk fart. Full gass ble ikke brukt da man aldri kunne vite hvor lenge denne pakken måtte vare, løpsleder kommenterte vell at spenningen på lipobatteriet nå kanskje var nede i 6volt noe som sikkert ikke var langt i fra sannheten. Det føltes uendelig lenge før Rune endelig avløste en nervøs Alexander. Her fra og inn hadde mean machine kobla inn høy gir. Alle førerne hadde full klaff, fin flyt, raske runder, solide førerbytter glovarme elektromotorer. Stemningen var elektrisk. Dekkene var slitte, hjernen var slitne, men seieren var til å ta og føle på. Blæra var også full, Alexander valgte en taktisk tømming før neste kjøring. Sander med sin 4wd merket at lagkameraten var noe forsinket, lipo batteriet nerma seg tomt når Alexander kom i lokalet igjen. XB4’en som ellers lekte seg over hoppene sleit hardt med å klare å klatre opp veggen. Mean machine teamet måtte handle raskt. En del fysisk aktivitet måtte til for å sette opp tempo på førerbytte, en lett andpusten Alexander var akkuratt tidsnok på rampen til å se at Sander’s bil gikk helt tom for batteri. Alexander kjørte de 4 første runder med en flau bismak før han fant rytmen igjen.

Rune satte bilen utpå med 10 minutter igjen på klokka. Sander sto klar dersom vi skulle være uheldig å få stopp på Rune sin bil, det var duket for seier. Rune hadde en clean pakke, han valgte å la Sander få æren av å kjøre inn til seier. 2t er kjørt Sander suser over sløyfa og seieren er et faktum. 3 slitne førere i meget spredt alder hadde dradd i land seier i årets teamløp!

Mvh Team Mean Machine; Alexander, Sander og Rune

Vi gratulerer!!