Bergen RC Arena Åpnet med ett smell.

DSC01021

Torsdag 07.01.16 var en merkedag for BOMBK, da åpnet Bergen RC Arena på garnes dørene for klubbens medlemmer. Og medlemmene møtte opp i stort antall. Bergen RC Arena eller BRCA for de invidde er ett anlegg bygget av en liten gjeng ildsjeler, som de så leier ut til klubben. De hadde lenge «hypet opp» stemningen og forventningene var nok store. Jeg vil absolutt påstå at BRCA leverte til gangs. EOS-tepper, kiosk med varm kaffe, mekkeplasser med strøm og høy finish på alt er noen av høydepunktene.

DSC01024

Selve åpningen var godt besøkt, mellom 60-100 personer stakk innom og lokalpressen var til og med i aksjon. Vi ble ønsket velkommen av Per og hans kompanjonger, og stemningen var mye høyere enn temperaturen skulle tilsi. Men med en utetemperatur på -12 kan man ikke forvente noe annet.

DSC01031

Mange av klubbens medlemmer fikk testet biler og ferdighet på den ferske banen. Det var mye knall og fall i begynnelsen, men med litt trening kommer nok nivået seg betraktelig utover våren.

DSC01058

Litt praktisk informasjon på slutten. For å kjøre på banen må du enten betale kr 100,- per gang til gutta i crew-hoodies eller kjøpe årskort for alle baner gjennom bombk. Årskortet koster kr 1000,- og gir deg tilgang til å kjøre på alle klubbens baner, inkludert BRCA. kjøp av årskort krever at du er medlem i klubben og har betalt kontigent. BRCA har en godt utstyrt kiosk, og inntekter fra denne er en stor del av inntektsgrunnlaget for gutta krutt. Vi oppfordrer derfor alle til å kjøpe seg en kopp kaffe, en vaffel eller en tore-dog.

DSC01014

Åpningstider:

vi kommer tilbake med faste kjøretider, men for de første dagene er timeplanen slik:

Lørdag 09.01 – 1200-1800

Søndag 10.01 – 1200-1800

Følg også klubben på facebook, samt facebooksiden til BRCA.

En stor takk til gutta i BRCA som har fått dette til

DSC00998

Vel møtt.