Teamløpet 2017 – Garnes – Tredje juledag kl18 – Bli med du også!

Bombk inviterer til Teamløp på Garnes 27.12.17 (dette er tredje juledag for de som er usikker). Teamløpet blir kjørt på offroadbane, og primært med 2wd buggy. Vi har i år endret litt på gjennomføringen, men vi har tro på at dette skal bli gøy. Vi håper at så mange som mulig stiller opp, og vi legger til rette for at det skal bli like gøy om man er durkdreven racer eller fersk ratthåndterer. Vi kommer til å kjøre med tre deltagere på hvert lag, så framt mattestykket går opp i forhold til frammøtte. Nedenfor kommer litt cold hard facts, så alle er klar over hvordan tingene skal foregå.

brca_teaser

-Alle påmeldte vil bli delt opp i to puljer (eventuelt flere om det blir veldig mange) disse puljene vil kjøre en fri kvalifisering på 10 minutter, her vil de tre beste rundetidene for hver fører bli plukket ut (så framt ingen er under offtime) og man vil så bli rangert etter disse. Utifra listen vi da ender opp med vil man bli gitt en poengsum, der førstemann får 1 poeng, andremann 2 poeng og så videre. Vi vil så sette sammen lag ut i fra poengsystemet, der målet er å ha en lik totalsum per lag. Lett forklart er at førsteplass kjører sammen med sisteplass og en som er ca på midten. Om det kommer nok rekrutter til at vi kan kjøre to erfarne førere og en rekrutt per lag, vil vi gjøre dette utifra samme prinsipp.
-Vi oppfordrer rekrutter til å være med, dette er en glimrende mulighet til å lære av andre, og å få masse god løpstrening.
-rekrutter som er for unge til å plukke selv og generelt være selvgående MÅ ha med en voksen til å plukke og assistere, dette er kritisk for at det skal flyte jevnt.
-Alle kjører sin egen bil, og ideelt sett med egen transponder, vi oppfordrer førere til å ha med seg ekstra transpondere om de har dette. Da slipper vi å flytte transpondere og risikere at disse blir ødelagt.
-Løpet blir kjørt over bolker på 15 minutter kjøring, og 5 minutter førerbytte. Den føreren som har kjørt forrige bolk skal plukke, eventuelle foreldre skal plukke den bolken som kommer etter deres unge lovende har kjørt. Den bolken der man ikke kjører eller plukker brukes til skruing og vedlikehold av egen bil, om noen har skruing som tar lengre tid er det mulig å avtale innbyrdes i laget at en annen deltager plukker, men alle lag skal stille med plukkere i alle bolker. Ikke møtt/for sent møtt banemannskap belønnes med minimum 5 runder fratrekk, samt 5 nye runder for hvert påbegynt minutt laget ikke har banemannskap. Dette medfører at om man ikke møter til en bolk får man -75 runder, da har man litt å jobbe med for å hente dette inn.
-Det er ønskelig at man kjører 1:10 2wd buggy, men om man bare har 4wd er det lov å stille med denne, men vær obs på at det kjøres i 15 minutter uansett, så om du går tom for strøm etter 8 med 4wden din så er det synd, trist og leit.
-første start i kval runde er 18:00, dørene åpner kl 1700. Selve teamløpet starter kl 1900
Startavgift kr 100,- per deltager, uansett alder. Unntaket er deltagere over 100 år, som skal få kjøre gratis mot gyldig legitimasjon

Det blir åpen kiosk, god stemning og mange mange runder. Hiv deg med

Fint om de som skal være med skriver i kommentarfeltet på Facebook – bombk-intern – https://www.facebook.com/groups/7490838306/ eller sier ifra på annen måte. Ingen påmelding i myrcm.

Ansvarlig er Bjarte Erstad og evt spørsmål rettes til han. Velkommen!